Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2009-05-22 | 23:03:21

Pure love



Häromdagen satt jag på biblioteket och sträckläste I skuggan av San Siro av Martin Bengtsson. Bra bok, rak bok, läskig bok. I alla fall med en lillebror med så enormt intresse för fotboll.
Men det fanns en annan sida av den boken också. Innan meningslösheten och självmordsförsöket. En sida där fotbollsspelarna gick ner och åt på en restaurang i närheten av bostaden, där de satt och tuggade på sin italienska pasta i Milano och läste Gazzetta dello sport och pratade om allt och inget. Och jag var tvungen att lägga boken lite åt sidan och stirra ut i det grå regnet en stund. Mina fingrar darrade lätt och jag drog djupt efter andan.

Jag vill till Italien.




Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback