Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2008-10-31 | 23:25:17

Blue



Låt oss säga så här: Sanna har inget tålamod.
Jag började rita och tyckte att tja, den här tjejen kanske kommer att se ganska bra ut. Och sen? Jo. Det icke befintliga tålamodet sätter i gång och härjar och vips - så finns det bara kladd. Vad då en palett med blå klickar? Jag förstår mig inte på mig själv. Haha. Och den stackars flickan ser ut att undra vad i ... man gör med en sån där pryl. Varför håller jag en pensel i handen?
Nä. Det är inte lätt, inte. Nu ska jag i alla fall sova. Snart, åtminstone. Läsa lite kanske. Hur som helst - godnatt.

2008-10-31 | 22:54:21

Kluven



Jag är lite kluven inför att lägga upp den här bilden på den här bloggen.
Av olika skäl; jag började på den för att jag satt och tänkte på något som egentligen hör hemma på den andra bloggen... den privata, som bara människor jag litar fullt ut på får läsa. Det betyder att jag inte heller brydde mig så mycket om det tekniska i bilden... vilket utgör det andra skälet. Den är inte tekniskt snygg.
Men här är den i alla fall. Se på den hur ni vill.

2008-10-31 | 20:21:36

Önskegodis



Lillebror fick önska sig något i Illustrator - och valde, utan tvekan insprirerad av sitt och kompisens Bus eller godis-frågande strax innan, en grön klubba.
Mycket Illustrator i kväll... Snart ska jag dock stänga av för att titta färdigt på första filmen om Arn. Hoppas att alla (alltså de få stackare som vilset fumlat sig in på den här bloggen) har en Happy Halloween!

2008-10-31 | 20:00:23

Trick or treat?



Jag har en hatt också: klicka här.


2008-10-31 | 18:12:51

Med bakgrund

All alone...
When darkness falls




Samma bild fast med bakgrund. Klicka här.

2008-10-31 | 18:08:47

Halloween



En lite udda Halloweenteckning...

2008-10-31 | 16:50:17

Illustrator-ego

Den här kalla men ack så vackra höstfredagen har spenderats på stan med mor. Vi har ätit på vår stamrestaurang, kollat kläder, kollat skor, köpt lite böcker och hyrt en film till i kväll. Trevligt.

Så här såg jag ut (bara för skojs skull):



Top & sjal - JC
Svart jacka - KappAhl
Rutig kjol - Gina Tricot (som inte alls ser ut som på bilden... men i bland räcker inte tålamodet till)
Stövletter - Belle Shoes
Vinröd/rosa väska - H&M


Med mig hem fick jag en lång, naturvit oversize-top från Gina Tricot samt ett par böcker, både från biblioteket och bokhandeln.


2008-10-30 | 22:27:13

Ett sista inlägg

Jag är sur. Internet funkar inte på den andra datorn, där jag har alla mina bilder. Och jag vet inte hur man får i gång det...

Har kollat lite på tv med mor samt varit ute och cyklat lite grann. Funderar på att uppdatera designen lite (för hundrasjuttioelfte gången i dag?). Kanske, kanske inte. Hur som helst; i morgon blir det another slappdag, fast jag nog borde plugga. Men hallå? Jag har ju lov!

Nåväl. Nu ska jag nog gå och lägga mig snart. Jag sover för lite... men det gör väl de flesta i detta avlånga, stresspinade rike.
Godnatt!

2008-10-30 | 18:02:20

Jag och min hund



Ja. Jag lyckades slita mig. Och dessutom fick jag inspiration till ett riktigt konstverk!
Jag gillar den. Den är enkel och rolig. Klicka här för den ultimata upplevelsen.

2008-10-30 | 17:11:34

Okej.

Har jag gått ut med hunden än?
Nej.
Har jag slutat kolla på gamla tråkiga blogginlägg?
Nej.

Jag är ett hopplöst fall.


2008-10-30 | 16:43:22

Åh, vad jag är lat

Gå ut med hunden människa!

(I STÄLLET för att sitta inne på andra bloggar och läsa gamla dumma inlägg från 2007!)

2008-10-30 | 16:03:10

Ojdå.jpg



Så här ser jag ut just nu. Ungefär. Sitter och slappar och använder ritplattan som mus och hoppas förgäves att någon av mina favoritbloggare ska uppdatera. Skuttar runt på lite olika tråkiga och roliga sidor.
Jag var först lite tveksam till att lägga upp bilden här eftersom någon skulle kunna tro att jag är seriös. (Och förmodligen aldrig någonsin titta in på den här bloggen igen.) Men så kom jag på att vi faktiskt har ett språk i det här landet som fungerar alldeles utmärkt att använda. Och därför skriver jag nu: JAG ÄR INTE SERIÖS.

Sådärja.

2008-10-30 | 15:34:57

Eftermiddagsseg

Nu har jag ätit lunch (sojakorv och lasagne - slå det!) och ska nog gå en sväng med hunden. Funderar på att redigera ett par bilder till först... Vädret är grått och kallt men jag tycker om det. Vem kan inte tycka om att vada runt i gulröda löv?

Jag bara undrar.

2008-10-30 | 15:02:40

En illustration



Klicka här för större - ett måste!

2008-10-30 | 13:36:10

Make it up

Nu har jag provat på lite seriös retusch för första gången. Det blev nog ganska bra. Smink är också ganska roligt att jobba med, eftersom det finns så många möjligheter.



2008-10-30 | 13:10:30

Sannas hemliga last


2008-10-30 | 12:40:35

Bortglömd

Den här bilden hör egentligen hemma i inlägget Behind the scenes, men den får väl komma nu i stället.

2008-10-30 | 12:36:49

I love coffee



Jag säger bara en sak: kaffebönor. Haha. Och lite dekorationsgelé, men det är ett senare kapitel.

2008-10-28 | 21:04:37

Behind the scenes


Själva "grunden" är gjord av papper. Vanliga, vita A4. Till en början använde jag bara en taklampa, en lampa på fot som stod bredvid på bordet samt en cykellampa som ljus. Senare la jag till en röd cykellampa och en annan liten ficklampa. Som bakgrund på en del av bilderna hade jag glas blandat med allehanda glittriga, ljusreflekterande prylar - ett armband med stenar och glas, ett par drinkparasoller, en blå ljusstake av glas samt några skruvaktiga grejer. Mot slutet strödde jag även ut havssalt över papperet.




2008-10-28 | 20:46:01

Studio på låtsas

Den här dagen har mest gått åt till nyttiga saker. Som att reda ut lite av pälsen på vår mycket långhåriga hund, till exempel. På eftermiddagen gjorde jag i ordning en mycket amatörmässig och liten fotostudio. Behind the scenes-bilder kommer senare eller en annan dag. Jag har inte orkat redigera något men här kommer i alla fall några av bilderna. Samtliga är fotade med Nikon D300.



2008-10-27 | 19:05:54

Nu blir Souriante en fotoblogg...

... eller åtminstone en bildblogg. Jag får nog ta och inse att jag jobbar mer med bilder än med design.


2008-10-27 | 18:50:07

Gitarr



Fotat med Nikon D300

2008-10-25 | 00:01:27

Liten i stor



För ett tag sedan besökte jag min gamla ridskola för att ta farväl av en gammal vän. Fick syn på den här lilla tjejen i sin alldeles för stora Harley-tröja och kunde inte låta bli att ta ett kort...

Fotad med Canon Powershot A570 IS

2008-10-24 | 17:05:12

Introduktion

Hur börjar man, egentligen?

Det här är mitt första inlägg på den här bloggen. (Vilket kanske syns.) Så - hur börjar man?

Det här är tänkt att bli en blogg som huvudsakligen handlar om design, foto och illustration. Den ska vara nästan helt anonym, eftersom jag aldrig kan veta vilka människor som kan råka läsa det jag skriver. Jag är redan van bloggare, men den bloggen, min första, handlar bara om... mig. Mitt liv. Mina känslor, tankar, problem. Och lite bilder, och design. Och den delen ska från och med nu vara här i stället.
Jag är inte särskilt gammal. I mitt liv har jag designat sammanlagt fyra hemsidor: mina två bloggar, en blogg till en vän samt min pappas hemsida. Min pappa är min främste marknadsförare och jag har redan lite trådar att dra i, om jag skulle vilja. Dock vet jag inte om jag är redo att arbeta för någon annan än, så jag låter det bero så länge.
Berätta lite om mina bilder kan jag ju. Jag ritar med ritplatta, en Wacom Bamboo A6. Den duger alldeles utmärkt som första ritplatta, och jag har inte haft något som helst krångel sedan jag fick den. De program jag använder är Adobe Illustrator CS3 samt Adobe Photoshop CS3 Extended. Och när jag ändå är inne på program kan jag också passa på att säga att när jag har jobbat med hemsidor hittills har jag antingen arbetat direkt i kod- och stilmallar (blogg.se) eller jobbat i ett enklare program som hör till One.com's webcreator. Numera har jag Adobe Dreamweaver CS3 och ska inom en snar framtid se till att lära mig det ordentligt.
För att återgå till mina bilder; jag arbetar egentligen mer med bilder än med webbdesign. (Vilket kanske gör det lite korkat att kalla det här för en "designblogg". Risken är överhängande att det blir betydligt fler bilder än designinlägg.) Jag har länge använt endast Photoshop och Illustrator är ganska nytt för mig vilket gör att det blir en hel del rätt kassa amatörbilder. Dock tycker jag att jag lär mig ganska snabbt, och är man van vid Photoshop går det ännu snabbare än annars.

En annan sak som kanske kommer att förekomma då och då på den här bloggen är musik. Jag älskar musik i så gott som alla dess former, och jag hoppas att jag en dag - när jag sitter där jag sitter, vare sig det blir Milano och design eller Ica Maxi i Lerum - fortfarande får ha min musik som en del av vardagen. Jag spelar mandolin och gitarr men har också genomgått den obligatoriska blockflöjtssvängen en gång i tiden. Båda mina föräldrar är intresserade av musik, och pappa är fortfarande aktiv med skivsläpp vart tionde år eller så, haha.
Jag tycker mycket om att skriva och gör det också på fritiden; blogg eller ett och annat försök till bok. Än så länge har jag mest fått till en hel hög med intron, men en dag hoppas jag att jag lyckas avsluta något.

Nu vet ni i alla fall betydligt mer om mig än innan ni började läsa. Och oroa er inte - alla mina inlägg kommer inte att vara så här långa.

Stay tuned!