Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2009-05-05 | 18:54:39

Det där med redigering



När jag redigerar bilder, följer jag ofta samma mönster.
Lite höjd kontrast, lite mer klarhet, lite mer intensitet eller exponering, kanske något justerad mättnad eller konvertering till gråskala. I bland en extra dutt skärpa.
Men jag tycker inte om att bara visa bilder som de "ska" vara, bara för att jag tror att det är vad folk vill se. Think outside the box, liksom. Och jag vet inte riktigt om jag började på det här inlägget för att förklara den knäppa bilden ovan. Hur som helst föredrar jag betraktande av konst framför betraktande av det som alla ser så fort de ser utanför fönstret.




Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback