Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2009-03-04 | 17:18:52

Zebran i Torbole



I somras gjorde jag och familjen en härlig resa till Italien.
Vi var i Milano, i Venedig, i Milano igen... Såg gondoler och Alper, badade i Gardasjön och åt italiensk pistageglass i solen.
Men det mest oförglömliga hände inte på den mest oförglömliga platsen. Nej; det mest oväntade och kanske mest spännande var vi med om utanför en liten stad vid namn Torbole. Vi strosade runt på gatorna i lugn och ro när en stor bil med vagn på släp kom åkande. Föraren låg på tutan hela vägen fram till några små träd, där han stannade och hoppade ur. Vagnen, stor och röd med gul och blå text på sidorna, stod halvvägs ute på gatan. Föraren, en kort, satt man i sextioårsåldern, som trots värmen bar grå kostym till sina stora solglasögon och sandaler, fällde ner luckan på vagnen, klev in och kom ut med - en zebra! Han tog helt sonika av den repgrimma vilken zebran bar på huvudet och schasade raskt iväg djuret över gatan. Själv försvann han in i närmaste tobaksaffär och kom inte ut igen förrän en dryg halvtimme senare. Under tiden strövade zebran runt lite på måfå i närheten av vagnen. Ni skulle ha sett!
En tysk turistande familj i närheten av oss mumlade högt och upprört, och min mor, som kan en del tyska, översatte: "Italienska cirkustyper... Undrar om det är tradition här?"

Bra fråga. Jag var i alla fall riktigt glad över att ha min kamera med mig!





Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback