Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2009-06-26 | 23:44:54

Landet långt borta



Jag är en älva. Jag är en drake, som flyger högt över Mings berg, jag är en liten flicka, som springer i skogen och lyssnar på lövens röster. Jag är en rövare som räknar guldmynten gömd i en grotta bortom Solens land. Jag är handlaren, vars kunder alltid frågar efter bröd, fastän handlaren är bättre på aprikoskakor. Jag är månen som lyser över Förtrollade skogen om natten och jag är solen som skiner på den beväpnade riddaren, som står på vakt utanför Aniaras palats.

Jag är författaren, som väver samman ord och rader till ett enda, ljuvligt helt, jag är diktaren, som får människorna på Leons torg att stanna enbart för att lyssna till mina vackert rimmande sånger.
Och jag älskar det.




Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback