Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2008-11-11 | 20:53:13

Sanna Tårtmagnet




https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/802397/images/2008/trtor2_21263598.jpg
Större ↑

Så här var det:

En vän och jag skojade på msn om att hon skulle göra 'en tårta värd att dö för', för att jag skulle klara av att träffa henne i skolan i morgon. (Lång och till råga på allt väldigt privat historia.) Och jag trodde ju att det bara var på skoj... men nehej. I går kväll frågade jag vad hon gjorde (åter msn) och hon svarade: "Kollar på marsipan..." "Vad då för marsipan?" "Till din tårta!" Hahaha. Så i morgon väntar alltså en tårta...
Hur som helst. Det var ju bara en tårta. Men i dag när jag skulle gå ut med hunden råkade jag stöta ihop med en annan kompis jag inte umgås så mycket med längre. Vi drog hem till henne en stund, och vad bjöd hon på... om inte tårta? Jag är tårtförföljd. Jag brukar bara äta tårta cirka tre gånger om året; på min födelsedag, på min lillebrors födelsedag samt på min mammas födelsedag. (Far min vill hellre ha glass.) Och plötsligt får jag två tårtor på två dagar. Vad händer? Och vad kommer härnäst? Ska jag börja gå runt med paraply, om ut i fall att det skulle börja regna tårtor över mig? Skaffa livvakt, kanske? Eller stanna inomhus dygnet runt? Vilket öde.

Nä. Efter i morgon är det nog dags att återgå till mitt normala, tårtlösa liv.
Känns säkrast så.





Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback