Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2008-12-21 | 16:35:22

Hey


Jag har väl inte berättat så mycket om mig själv här, egentligen. Möjligen lite i introduktionen, men inte annars. En sak jag inte tror att jag har nämnt är... tja, vad ska vi kalla det? Mina åsikter, kanske. Om jag ska beskriva dessa åsikter i en enda mening kan jag till exempel säga: Jag är en arg, miljömedveten feministvegetarian. (Den frasen har jag uppfunnit nu på senare och den är faktiskt mycket användbar. Om man inte har talfel eller är nyvaken, som jag häromveckan: "Jag är en... Jagäreen... Jag är en arg, miljömeden... Skit.") Egentligen är jag inte vegetarian, utan semivegetarian, men det är oftast lite för avancerat för vanligt folk som inte kan skillnaden mellan procent och procentenheter. Vilket inte alls har med saken att göra, men i alla fall.
Annat som har med mina matvanor att göra är att jag varken dricker Coca Cola eller äter på McDonald's, för regnskogens skull i första hand. Med Coca Cola följer också Fanta vilket är synd eftersom jag älskar den där rödorange smaken - Exotic Thrill kanske den heter - men lite uppoffringar får man väl göra. Dessutom är det väldigt mycket socker i Fanta.
Feminist är jag också ja, och på min väska står skrivet Krossa patriarkatet med stora bokstäver. Dock handlar det inte om att ersätta patriarkatet med ett matriarkat, för det vore inte ett dugg bättre.
Något som kan göra mig redigt förbannad på mänskligheten över huvud taget är hur vi behandlar miljön. Nu är jag hiskeligt generaliserande, och det vet jag om. (Jag gillar inte när folk generaliserar heller.) Dessa oljesnubbar som sitter på alla pengar och bestämmer hit och dit hur miljöproblemen ska få fortgå... Det gör mig så arg. Det gör mig så arg att pengar kan styra till och med över livet, över allt liv som finns på den här planeten.

Jag är också emot konsumtion och så vidare.

Well. Det var allt från - och om - mig för den här gången. Adjö.




Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback