Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2008-12-21 | 20:21:25

Granen står så grön och grann i... skogen, än så länge

 
 
 
Fotade med Canon Powershot A570 IS


I dag har jag och resten av familjen varit och skaffat julgran. Min far ärvde en del skog och faktiskt ett hus också (fast det är sålt nu) efter sin farbror, så nu åker vi ut varje år och hugger oss en lagom liten gran med pappas yxa. Efteråt fikar vi ute på en halvö där det också finns en brygga ut i vattnet. Står man på den bryggan känns det som om man har hela sjön för sig själv... Tyvärr finns där blodiglar om sommaren, annars hade det varit ett perfekt tälta-nån-natt-och-ta-ett-morgondopp-varje-morgon-när-man-har-vaknat-innan-man-fixar-frukost-över-öppen-eld-ställe.

I bilen efteråt, just på väg att köra hem - mamma, pappa och jag:
P: Ska vi inte åka snart?
M: Jo men... Jag var tvungen att ta på mig handskarna.
P: Eller ska vi stanna här? Pilla med det där, fixa det här, vi kan städa lite... Middagen har vi i facket här framme!
J: Har vi ingen kandelaber?
P: Jo, vi kan tända eld på växelspaken.
M: Men hallå! Jag skulle bara ha mina handskar!
P: Japp, man måste ha handskar för att köra den här bilen. Ny grej för Volkswagen. Man måste!





Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback