Startsidan »
VEROX/SOURIANTE | Digital Art & Photo -
----------------------------Intresserad av en bloggdesign? Hör av dig i en kommentar eller via mail!

2009-02-18 | 17:00:55

Kaneltankar

Halloj.
I dag har jag varit halva dagen i skolan, halva hemma. Lunchade med mamma på en mysig, rätt liten restaurang i stan. Har kommit fram till att jag tycker väldigt mycket om grekisk sallad.

Annars en helt vanlig dag.
Kanel är bland det farligaste som finns, förresten. När jag kommit hem och varit duktig och räknat i min stackars försummade mattebok en stund, gick jag ner till köket för att dricka lite mjölk. Kom på att mjölk blir godare om man häller lite kanel på, så det gjorde jag. Satte mig och funderade över lite allt möjligt, när jag plötsligt fann mina ögon svidande och torra av en kanelstorm, uppkommen av mina oskyldiga små andetag... Lyckat!
Men striden var ännu inte över, nejdå. Jag gjorde misstaget att åter dricka kanelmjölk och försjunka i djupa, filosofiska tankar (om till exempel matteläxor och mailadresser, det ni), men jag såg åtminstone till att inte andas ut för häftigt medan jag hade näsan över glaset. Inte sjutton hjälpte det. Jag andades in den i stället. Och fick en präktig, kliande kanelkallsup.
Tackar, säger jag. No more kanel!





Kommentera inlägget:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress: (syns bara för mig)

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:


Trackback